De GroenLinks Kandidatencommissie Partijbestuur draagt mij voor aan het congres als kandidaat voor de portefeuille Publiciteit & Campagnes. Ik ben zeer vereerd met deze voordracht en heb heel veel zin om deze uitdagende klus aan te gaan!
GroenLinks staat op een kruispunt. Na een afstraffing door de kiezer voor onze interne chaos afgelopen september moeten we na het congres de blik weer gaan richten op de toekomst en met volle kracht vooruit op weg naar betere verkiezingsresultaten. Daaraan wil ik dolgraag mijn bijdrage leveren en wel in het partijbestuur op publiciteit en campagnes.
Op mijn 14e begon ik als vrijwilliger bij Greenpeace en daar heb ik ruim tien jaar rondgelopen, waarvan de laatste jaren als campagnemedewerker van Greenpeace Nederland. Het campagnevoeren is me dus bijna ‘met de paplepel ingegoten’. Nadat ik de overstap maakte naar de gemeentepolitiek in Dronten voor GroenLinks heb ik binnen de partij op de meest boeiende plaatsen (tijdelijk) mogen werken.
Van de gemeenteraadsfractie in Amsterdam, de Tweede Kamerfractie begin 2011, het landelijk bureau tot de Europese fractie tijdens te klimaattop in Kopenhagen. Publiciteit is in (bijna) alle gevallen een belangrijk onderdeel van het werk. Of je nu voor een milieuorganisatie of in de politiek bezig bent, altijd moet je jezelf de vraag stellen of je over komt en hoe dat een volgende keer beter kan.
‘Niets doen is geen optie’ zei Jesse Klaver recent in Pauw & Witteman. Dat is precies de motivatie waarom ik mij nu kandidaat stel voor het partijbestuur. Het is spannend binnen GroenLinks. De conclusies van de commissie Van Dijk liegen er niet om en de aanbevelingen moeten nu uitgevoerd gaan worden. Ik wil niet behoren tot de beste stuurlui, maar zelf in het bestuur het roer in handen nemen om de partij in rustiger vaarwater te krijgen. Zodat we goed op koers kunnen zorgen dat we de wind weer in de zeilen krijgen op weg naar mooie lokale resultaten in maart 2014!
Ik heb er zin in en reken op 3 maart tijdens het GroenLinks congres op jullie stem!
0 reacties