De laatste tijd verbaas ik me over de berichten dat Kamerleden, raadsleden en lokale bestuurders er bij de regering op aandringen dat er haast wordt gemaakt met de ontwikkeling van de Luchthaven Lelystad. Nu stelt het CDA kamerlid Maarten Haverkamp vragen over een rapport van de bedrijfskring Lelystad waaruit zou blijken dat de eigenaar, Schiphol, onvoldoende doet aan de uitbreiding.
Volgens mij is Schiphol een commercieel bedrijf (weliswaar eigendom van de (lokale) overheid) maar geen overheidsorganisatie. En kennelijk ziet het commerciële bedrijf Schiphol niets in verdere investeringen doen in de locatie Lelystad of hebben ze tenminste geen haast. Het is dan op z’n mist opmerkelijk te noemen dat politici zich gaan bemoeien met de bedrijfsvoering en de staatssecretaris van Infrastructuur vragen of hij ‘voldoende juridische middelen achter de hand heeft’.
Als zelfs Schiphol (voorlopig) niet wil investeren in Lelystad, dan zou het goed zijn als de lokale overheden ook zouden stoppen met deze waanzin! Er worden door regionale bestuurders miljoenen in de luchthaven gepompt en het is maar zeer de vraag of die er wel weer uit gaan komen. Laten we er zinnige dingen mee gaan doen dat ze weg laten vliegen in het luchtkasteel van Lelystad Airport.
De luchtvaart-industrie is ten dode opgeschreven. Luxe-transport voor de elite. Het wordt onbetaalbaar voor de gewone man.
De aardolie raakt op en dus zal ook de kerosine opraken.
Vooruitzien is kennelijk erg moeilijk voor regeerders.